JAARVERSLAG 2022 / 2023 COMITÉ 21 MAART

casanegra · april 12, 2021 · People, Toespraken · 0 comments

Het Comité 21 Maart is een organisatie die zich inzet tegen racisme en discriminatie. De naam van het comité verwijst naar de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie, die elk jaar op 21 maart wordt gevierd. Deze datum is gekozen ter herinnering aan het bloedbad in Sharpeville, Zuid-Afrika, in 1960, waarbij de politie 69 vreedzame demonstranten doodde die protesteerden tegen de apartheidspaswetten. Het Comité 21 Maart richt zich vanaf haar oprichting op het bevorderen van gelijkheid en het bestrijden van alle vormen van racisme, discriminatie en uitsluiting in de samenleving.

Onze activiteiten omvatten het organiseren van demonstraties, conferenties, en culturele evenementen, alsook het voeren van publieke campagnes
en het samenwerken met diverse organisaties en gemeenschappen om bewustwording en verandering teweeg te brengen.
We werken hierbij vaak samen met andere maatschappelijke organisaties, grassroots-groepen en activisten om een breed scala aan kwesties aan
te pakken, waaronder institutioneel racisme, xenofobie, islamofobie, antisemitisme, en discriminatie tegen LHBTIQ+ personen en andere gemarginaliseerde groepen. We willen hierdoor, in lijn met artikel 1 van de Grondwet, bijdragen aan een inclusievere en rechtvaardigere maatschappij.

Download Jaarverslag 2022 / 2023

Sorry, the comment form is closed at this time.